Bibliotek

Vårt sätt att leva tillsammans kommer att ändras – 27 arbetspunkter för rödgrön förändring

Upphov: red.: John Hörnquist, Daniel Suhonen, Kristina Tysk ; Ali Esbati, America Vera-Zavala …

Utgivare/År: Stockholm : Leopard, 2010
ISBN: 978-91-7343-282-5

Sidor: 363 sidor

Ämnen: Arbete, Ekonomi, Klimat, Miljö, Produktion, Samhälle

Den rödgröna alliansen siktar mot ett maktskifte i valet 2010. Men vad skulle en rödgrön politik för vår tid kunna innebära? Finns det lösningar på dagens stora fråogr om klimatet, jobben och välfärden i skärningspunkten mellan det gröna och det röda? I ett kluster av idéer, tankar, kritik och strömningar – snarare än i en färdig ideologi? Skribenter: Alexander Szögi, Ali Esbati, America Vera-Zavala, Angela Aylward, Aron Etzler, Daniel Ankarloo, Daniel Johansson, Daniel Suhonen, David Eklind, David Jonstad, Erik Berg, Erik Uddenberg, Felix Antman Debels, Gustav Fridolin, Ida Gabrielsson, Jacob Hirdwall, Jenny Wrangborg, Johanna Palmström, John Hörnquist, Kajsa Borgnäst, Karin Bradley, Karl Palmås, Kristin Linderoth, Kristina Tysk, Maja Nordström, Magnus Wennerhag, Maria Ferm, Martina Nilsson, Mikeael Malmaeus, Moa Elf Karlén, Ola Broms-Wessel, Olav Fumarola Unsgaard, Paula Mulinari, Stina Oscarson.