Vänsterpartiet Nacka söker politisk sekreterare samt valombudsman

Vänsterpartiet Nacka söker kommunalpolitisk sekreterare och valombudsman

Nacka har sedan valet 2014 haft en kommunalpolitisk sekreterare. Det är en tjänst på ¼-tid med Nacka kommun som formell arbetsgivare. Vår nuvarande sekreterare kommer att sluta sin tjänst i februari och vi söker därför en efterträdare.

Innehållet i tjänsten har dels varit att vara sekreterare i styrelsen och för vår kommunala grupp, dels stötta både styrelsen och kommunala gruppen i dess arbete. Avsikten är också att tjänsten ska användas för att skapa och upprätthålla kontakter med allmänhet, föreningslivet och verksamheter i kommunen. Vi har också en ”deltidsengagerad förtroendevald” på ungefär samma omfattning. Denne samarbetar med den kommunala sekreteraren och därför finns det möjligheter att justera fördelningen av arbetsuppgifterna.

Inför valet 2018 avser Vänsterpartiet Nacka att anställa en valombudsman. Vederbörande ska medverka i vår valrörelse och bidra med praktisk och administrativ hjälp av allehanda slag. Tjänsten kommer preliminärt att omfatta sex veckors heltidstjänstgöring, i första hand efter sommaren fram till valet men eventuellt även viss tid före sommaren och dito efter valet. Vi är öppna för alternativ där den kommunala sekreterartjänsten kombineras med valombudsmannatjänsten men också för att dela på valombudsmannatjänsten om du inte kan/vill arbeta heltid.

Är du intresserad av någon av tjänsterna, kontakta då oss så berättar vi mer. Vi är angelägna att kunna tillsätta tjänsterna snarast och, vad gäller sekreterartjänsten, om möjligt med tillträde i mitten av februari.

Rolf Wasteson, gruppledare Vänsterpartiet Nackas kommunala grupp, [email protected], t 0708-38 40 56

Ramzi Ben Youssef, ordförande Vänsterpartiet Nacka, [email protected], t 0704-76 56 32

• Fatemeh Khavari fatemekhavari79 talesperson fr ungisverigenu talade p Vnsterpartiets kongress
  • NoStranger