Idrott=Kultur?

Saltsjöbadens IF får snart monopol på all verksamhet i Fisksätra.

Saltsjöbadens IF, startar snart boxning i supermarkets fd lokaler i Fisksätra centrum.Det är absolut inte fel,då ungdomarna visat genom enkätundersökningar att det är en aktivitet som de anser vara trevligt.Det är
för att ett Folkets hus, allaktivitetshus,kulturhus,mångfalldshus,medborgarhus,regnbågshus,arenavärldenhus m.m.Borgarna har i sin investeringsbudget en något kryptisk formulering som de kallar "Social kapital"Det kanske är pengar till något lovvärt inom Fisksätra kulturen.Man måste se att det finns en mängd människor som vill utöva något annat än idrott på sin fritid,kan man tillfredställa det stora flertalet höjer man definitivt kvaliten där man bor,trivseln ökar och man får ökad förståelse för sin roll i sitt område,våran kommundel lever,det ser vi ju när den internationella festen går av stapeln,men det är ju fler årstider,så mer kultur till folket,fixka lokaler och finansiering "NU".

Artikeln publicerades av

Arne Arenteg