Mellan Revolution och bort med moms på maten

På det politiska caféet den 21 maj kom 6 medlemmar och diskuterade ideologi och visioner. Utgångspunkten var en artikel i ETC där Göran Greider tar upp bristen på ideologi inom Socialdemokratiska partiet. Vi diskuterade hur vår vision om ett bra samhälle att leva i ser ut. Lite handlade det också om hur vi tänker att det skulle kunna gå till att ta sig dit. Det blev bara början på en diskussion som förhoppningsvis kommer att fortsätta i form av en studiecirkel eller en serie diskussionskvällar till hösten. Vi var överens om att samhället förändrats så mycket sedan Marx presenterade sina teorier att det är dags att revidera en del idéer. Som en av deltagarna sade: Det måste väl finnas något mellan revolution och bort med moms på maten.
Nu blir det inget mera politiskt café före sommaren men till hösten kommer de tillbaka i någon form så håll utkik efter mera information framåt mitten av augusti.