Opinion

”Skattesänkningar är inte gratis, Fisksätra betalar”

En av Vänsterpartiet i Nackas viktigaste satsningar i årets alternativa budgeten underströks av Lisa Rasmussen den 15 november under budgetfullmäktiges inledningstal.

“Under hösten har polisen klassat Fisksätra som ett särskilt utsatt område. Den ökande kriminaliteten i Fisksätra är som ett facit på den dubbla obalansen som råder i Nacka. Klassificeringen kommer förhoppningsvis innebära att polisen ökar sitt engagemang i området för att stävja den pågående brottsligheten som faktiskt drabbar Fisksätraborna. Men om vi inte gör något åt den dubbla obalansen, där Fisksätra ständigt får sämre resurser än andra kommundelar, där man särbehandlar Fisksätra som område, så är det bara polisens brandkårsutryckningar det enda vi kommer att få. Framsida på vår budget illustrerar den moderatledda majoriteten som dränerar Fisksätra på tjugofemöring för tjugofemöring. Men skattesänkningar är inte gratis. Fisksätra betalar.”